Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinje`s prosjekter!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Noen som har noen innspill om hvordan man kan plassere elementer og portene for å spille høyest mulig? Har alltid hatt subber vendt mot tak og porter vendt bakover mot bakluke.Da jeg syns denne løsningen spiller høyest.Har nå også vurdert 3 subber og portene på frontbaffel vendt mot og ca 30-40 cm fra bakluke.Men er i tvil om hvilken løsning jeg skal velge denne gangen.begge vil nok spiller meget bra.Men den ene kanskje høyere enn den andre.Noen som vil dele erfaringer om hvilke løsninger DU syns fungerte best i stasjonsvogn?

Skal ut å handle mdf plater til basskassa nå.Fikk en pris på 540 kr pr plate.Altså 1220x2440x22mm, Er ikke så ille pris det vel? Så da blir det kanskje kassebygging senere i dag

Comment

Har prøvd den også.spiller høyt og bra det,men fungerer ikke like godt som subbene vendt mot taket og portene vendt mot bakluken i min bil.Tror ikke det finnes noe fasit svar på hva som spiller høyest egentlig.Man må nok bare prøve seg fram.Får gruble litt på hva jeg velger.Har kjøpt 2 store plater som jeg har dratt med hjem.Så nå blir det kassebygging

Comment

Bare husk å ta bilder og legg ut etterhvert..
        For dette virka meget spennende ;D

Comment

Bilder skal det bli Er jo mere morro å lage en prosjekt-tråd, når man ser at folk følger med

Comment

Da er det på tide med litt bilder av hva jeg har drevet med i helgen
            Har startet med å lage basskasse.Blir på 350 liter nettovolum.Så går det nok bort noen liter i avstivning.
            Blir bassreflex kasse med 3 stk 6" aeroporter.Tuning blir en plass mellom 30 og 40 hz.Kommer nok til å prøve meg litt fram der.

Arbeidstegningen.

2 stk mfd plater(1220x2440x22mm)

Kapper ut platebitene til kassen.

Denne gamle bassen har fått et nytt og bedre liv,Som motvekt på platen.Slik at platen ikke velter når jeg kapper den.

Flere platebiter.

Etter å ha kappet ut alle bitene jeg trenger.Blir det en runde med bordsagen for å få de ned på rett mål.

Da alle bitene er kappet ferdig.prøvemonterers de sammen for å se hvodan passformen er.

så gjenstår det mye lim,skruer og ein "dæsj" tålmodighet.

joda,skulle kanskje kunne bli en kasse dette?

Kassen begynner å ta form.

Fra en annen vinkel.

Bruker silikon i alle skjøter,for å være sikker på at kassen blir tett.

Toppen legges på.

Bakplaten ligger på plass.

Der er den siste biten på plass.

Blir limt sammen 2 plater der subbene og portene skal være.

Smører mye lim utover med pensel.Dette er toppen.Altså der subbene skal være.

Gjør likedan på frontplata.Altså der portene skal være.

Smører utover limet her også.

Her er begge de ekstra platene limt og skrudd sammen.Kan nevnes at mens limet tørket.Fikk Pioneer subben, jobben som vekt her også Kassen er nå nesten ferdig.Mangler hull til elementer,porter og terminalen.Skal også stives av godt innvendig,før den til slutt skal trekkes opp i sort høytalerteppe.

Kassen prøvemontert i bilen.Ikke så alt for god plass igjen her.Men det var jo aldri poenget heller

Fant ut at jeg kan vel snart bokstavelig talt,tørke støv av sommerhjulene mine
            Last edited by Vinje; 30-03-2010, 02:22.

Comment

Regner med jeg blir ferdig med kassen i løpet av uken.Noen som kan anbefale et høytalerteppe som er tykt og ikke er som å ha en hund i bilen? De teppene på biltema er som å ha en hund i bilen.Drar til seg masse dritt og lort og nytter ikke å få rent.Trenger noen tips der,om noen har gode forslag.

Ellers:

* Har jeg bestilt aeroporter til kassen.
              * Subbene er vel like rundt hjørnet og kommer nok forhåpentligvis denne uken.
              * Fikk coiloversettet mitt i posten i dag.

Litt frustret,da senkesettet ikke kom før i dag.Da jeg skulle hatt det på lørdag egentlig.Måtte avbestille og flytte timene for ettervisning av bilen og godkjenning av senkesettet, til slutten av neste uke.Siste Frist for Eu-kontrollen er 30 Mars.Men shit au,det får gå.Blir jo greit etterhvert.

Så blir nok å jobbe med videre med kassa og bilen denne uken.Så kommer nok flere bilder etterhvert.

Slenger ut et par bilder av senkesettet jeg fikk i dag.

Oppdateringer kommer..
              Last edited by Vinje; 30-03-2010, 02:47.

Comment

Har du bestilt det coilover-settet på eGay,eller? Kassa di ser bra ut. Tror mine kunnskaper mtp bruk av sånn "gård-sag" er noe begrenset. Men kjøper en sin egen sag,lærer man seg fort bruken.
                No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Takktakk Kassen er nok ganske solid ja.Skal avstives på kryss og tvers når jeg får skjært på hull og vet hvor elementene og portene kommer til å stå.Så det ikke blir krasj mellom ting.Tror ikke det hadde vært noe særlig suksess med så store flater, uten noe form for avstivning nei.Om du kjøper deg en slik sag,lærer du fort å bruke den.Er også mye enklere å bygge en grei kasse om du har det verktøyet du trenger.Coilover-settet er kjøpt av www.senk.no i Norge.Finnes sikkert noe lignende på ebay også

Comment

Da har jeg fått senket bilen.Syns den er alt for høy enda.Likevel om jeg har justert den helt ned.Vil nok tro den kommer til å sige endel etterhvert.Så det blir nok greit tenker jeg.Monterte jo settet i dag.Tok ikke noen bilder av bilen.Da den er møkkete og har stygge vinterhjul på.skal slenge opp noen bilder når senkesettet har sunket til rett nivå,sommerhjula er på plass og bilen er ren

Skal fortsette med basskassa utover påsken.Mangler enda subber og aeroporter.Så får ikke gjort så alt for mye egentlig.Men det bli nok etterhvert.

Slenger ut noen bilder av senkesettet montert på bilen.

Venstre side bak

Høyre side bak

Venstre side foran

Høyre side foran
                    Last edited by Vinje; 01-04-2010, 03:13.

Comment

gleder meg til å se resultatet på kassa bra jobba
                      Hertz *
                      Dynabel *

Comment

Fine felger og flott senkesett du har, Vinje!
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Takktakk Gleder meg selv til alt er ferdig nå ja.Ting tar tid,men får satse på et bra resultat til slutt.Syns felgene passer bilen ganske bra.Spent på resultatet når den ble senket my mer enn før.Har egentlig litt lyst på 18" eller 19" med brei kant.Men det får nok bli neste sommer

Comment

Da har jeg fått gjort litt igjen! Har også noen bilder som jeg slenger ut senere i dag

Comment

sleng ut bilder ja Så deg forresten på steinkjer langfredag ( trur jeg)
                              Omega stasj som hørtes ut som en traktor når du ga gass :P

Comment

Bli arti å sjå koss element du ska bruk

Comment

Working...
                                X